Постинг
26.07.2009 16:26 -
10 срещу 1 или как да спрем малките гладиатори в училище
Тази статия е провокирана от един чудесен репортаж на репортер от бтв наречена "На учителя с любов".
Част 1
http://vbox7.com/play:bcadab5c
Част 2
http://vbox7.com/play:c0ad898d&al=1&vid=2412272
Кажете какви реформи и къде те трябва да бъде приложени, за да спре развъждането на гамени и малки гладиатори в училищата???!
Аз сравнително наскоро се откъснах от училищната среда от около 4 години вече, но сега като студент и при провеждането на някои проучвания сме ходили в училища в София. По мое време нещата бяха неконтролируеми, но донякъде. Имаше учители, при които всички скачаха по чиновете и играеха карти(в часа по английски напр.), а имаше учители, от които ти настръхваше косата и муха да бръмне се чуваше(в часа по литература). Особено в гимназията и оценките не се пишеха лесно, а и на всички им беше ясно колко е необходима силна диплома за кандидатстване в по-престижен ВУЗ. Но ние си бяхме и елитна гимназия с директор, който понякога дори лично се грижеше за дисциплината и то по най-строг начин.
Нашите лудории обаче, не могат да бъдат сравнени със страхотиите от поколението на 90-те. Ние, ако веднъж бяхме откъртили дъска с пирон от подиума и я бяхме хвърлили през прозореца и счупихме долния, сега тези "мили" дечица ще счупят с удоволствие главата на свое другарче!!! Ако не се предприемат мерки, аз ви казвам, след още 10 години техните деца ще се стрелят с пистолети в училище, а ще се намери още някой да каже, че им трябват цветни моливчета и всичко ще е ок! Не. Не е ок. Защото тези деца никой в къщи не им е казал кое е добро и кое лошо. Кой и защо трябва да уважават. От какво значение за живота им е учението. Никой не ги учи на полагане на цели и търсене на средстава за постигането им. В къщи не получават любов и внимание, за да знаят какво могат да дадат на другите. Вкъщи получават плесник и ги гонят на улицата, която ще ги научи, че сега тъпите даскали са виновни за живота им, а после и държавата ще е виновна за скапаният им живот. А искате да отглеждате граждани, искате да говорим за отговорно българско общество?!
Аз съм притеснена от кадрите... нещата просто РЕгресират! Ако преди един биеше един, сега 10 бият 1. В Америка има наказания за това и за децата, и за родителите, които не са си научили отрочетата къде как да се държат. Там има наказания и за учителите, които нямат уменията да поддържат дисциплина. Там всеки гражданин се изключва от системата, ако не спазва правила! Ами добре че има едно "там", че да не се налага да откриваме топлата вода.
Част 1
http://vbox7.com/play:bcadab5c
Част 2
http://vbox7.com/play:c0ad898d&al=1&vid=2412272
Кажете какви реформи и къде те трябва да бъде приложени, за да спре развъждането на гамени и малки гладиатори в училищата???!
Аз сравнително наскоро се откъснах от училищната среда от около 4 години вече, но сега като студент и при провеждането на някои проучвания сме ходили в училища в София. По мое време нещата бяха неконтролируеми, но донякъде. Имаше учители, при които всички скачаха по чиновете и играеха карти(в часа по английски напр.), а имаше учители, от които ти настръхваше косата и муха да бръмне се чуваше(в часа по литература). Особено в гимназията и оценките не се пишеха лесно, а и на всички им беше ясно колко е необходима силна диплома за кандидатстване в по-престижен ВУЗ. Но ние си бяхме и елитна гимназия с директор, който понякога дори лично се грижеше за дисциплината и то по най-строг начин.
Нашите лудории обаче, не могат да бъдат сравнени със страхотиите от поколението на 90-те. Ние, ако веднъж бяхме откъртили дъска с пирон от подиума и я бяхме хвърлили през прозореца и счупихме долния, сега тези "мили" дечица ще счупят с удоволствие главата на свое другарче!!! Ако не се предприемат мерки, аз ви казвам, след още 10 години техните деца ще се стрелят с пистолети в училище, а ще се намери още някой да каже, че им трябват цветни моливчета и всичко ще е ок! Не. Не е ок. Защото тези деца никой в къщи не им е казал кое е добро и кое лошо. Кой и защо трябва да уважават. От какво значение за живота им е учението. Никой не ги учи на полагане на цели и търсене на средстава за постигането им. В къщи не получават любов и внимание, за да знаят какво могат да дадат на другите. Вкъщи получават плесник и ги гонят на улицата, която ще ги научи, че сега тъпите даскали са виновни за живота им, а после и държавата ще е виновна за скапаният им живот. А искате да отглеждате граждани, искате да говорим за отговорно българско общество?!
Аз съм притеснена от кадрите... нещата просто РЕгресират! Ако преди един биеше един, сега 10 бият 1. В Америка има наказания за това и за децата, и за родителите, които не са си научили отрочетата къде как да се държат. Там има наказания и за учителите, които нямат уменията да поддържат дисциплина. Там всеки гражданин се изключва от системата, ако не спазва правила! Ами добре че има едно "там", че да не се налага да откриваме топлата вода.
Следващ постинг
Предишен постинг
Децата вече имат нужда от психоаналитик...
цитирай
2.
cloudoflove -
Аз завърших 2007ма и в моя клас не ...
26.07.2009 17:19
26.07.2009 17:19
Аз завърших 2007ма и в моя клас не беше по-добро положението. 21 момичета и 5 момчета, уж за по-добре, защото момичетата сме по-кротички, но пак имаше липса на дисциплина.
Трябва повече да се засили контрола, най-вече в семейството и едновременно с това и в училище.
Учителите вече обезверени, без повече идеи как да се справят с децата, какво биха могли да сторят? Ако те се справят добре и дадат малък напредък, децата се връщат у дома и битовизмите и неразбирателството с родителите ги връщат назад...
Въобще много са причините нещата да са стигнали до тук, а комерсиалните продукти, които вълнуват поне част от младите, не притежават нещото, което да им даде мотивация да се развиват и да си поставят цели, както и да са добри с околните.
Битката за отцеляване им изчерпва силите и ги насочва в грешна посока.
И наистина, на тях никой не им казва кое е добро и кое лошо, и не може един чужд за тях човек да отиде и да почне да им говори врели-некипели, защото не го вземат насериозно... Трябва всички да променим по нещо.
Докато гледах записите ми се прииска нещата да са различни, да не сме безучастни, но сам човек не може да се изправи пред тези малки хулиганчета.
Хора, обичайте се. Не позволявайте децата ви да изгубят представа за любовта. Проблемите, които имате вероятно са навредили и на вашата психика, но от това страдат и децата ви. Затова си струва да сте по-силни и да ги научите да се справят и те.
цитирайТрябва повече да се засили контрола, най-вече в семейството и едновременно с това и в училище.
Учителите вече обезверени, без повече идеи как да се справят с децата, какво биха могли да сторят? Ако те се справят добре и дадат малък напредък, децата се връщат у дома и битовизмите и неразбирателството с родителите ги връщат назад...
Въобще много са причините нещата да са стигнали до тук, а комерсиалните продукти, които вълнуват поне част от младите, не притежават нещото, което да им даде мотивация да се развиват и да си поставят цели, както и да са добри с околните.
Битката за отцеляване им изчерпва силите и ги насочва в грешна посока.
И наистина, на тях никой не им казва кое е добро и кое лошо, и не може един чужд за тях човек да отиде и да почне да им говори врели-некипели, защото не го вземат насериозно... Трябва всички да променим по нещо.
Докато гледах записите ми се прииска нещата да са различни, да не сме безучастни, но сам човек не може да се изправи пред тези малки хулиганчета.
Хора, обичайте се. Не позволявайте децата ви да изгубят представа за любовта. Проблемите, които имате вероятно са навредили и на вашата психика, но от това страдат и децата ви. Затова си струва да сте по-силни и да ги научите да се справят и те.
Има няколко категории учители: едните по-млади и влизат под кожата на учениците като общуват почти на техния език, има възрастни, които са ужасно строги и поддържат реда с необяснимо силен авторитет, а други просто, когато са в час все едно ги няма в стаята и сеирът е тотален. Според мен не учителят трябва да става с детски акъл, а да възпитава у децата сериозна мисъл, защото целта им е да пораснат и да излязат конкурентно-способни кандидат студенти, а не бетон 40% да са двойки.
При нас идваха понякога инспектори да следят работата на учителите и както тези, които пишат ей така оценки и не поддържаха дисциплината качествено, така и тези, които постоянно оставяха ученици на поправителни биваха уволнявани като нефункционални преподаватели и се назначаваха нови и тази практика продължава. Виждах как едни и същи деца при различни учители как се държат. В един час е пълен апокалипсис, идва учителката по литература и всички са по-ниски от тревата. :-)
цитирайПри нас идваха понякога инспектори да следят работата на учителите и както тези, които пишат ей така оценки и не поддържаха дисциплината качествено, така и тези, които постоянно оставяха ученици на поправителни биваха уволнявани като нефункционални преподаватели и се назначаваха нови и тази практика продължава. Виждах как едни и същи деца при различни учители как се държат. В един час е пълен апокалипсис, идва учителката по литература и всички са по-ниски от тревата. :-)
1). Задачата на родителите:
Децата трябва да излизат с добро възпитание от вкъщи, да имат представа от нормално и сдържано поведение на обществени места, да знаят кого, как и защо да уважават, да имат познание за добро и лошо, да умеят да ги различават, да знаят, че трябва да имаш цели и, за да ги постигнеш трябват средства, да знаят, че има правила и наказания при неспазването им.
2). Задачата на учителите:
да регламентират правилата на учебен процес и дисциплина, да покажат авторитет, като знания, като лидер на часа, който държи на спазването на правилата и изпълнява наказанията. Оценките не са нещо, което се подарява, нито нещо, с които се злоупотребява. Учителят е длъжен не само да дава знания, но и да се уверява, че те са правилно усвоени. Трябва да знае как да привлича ученическото внимание и да възбужда интерес към предмета си.
3) Държавата:
просто трябва да наложи по-строгите наказания, които са за ученици, родители и учители. Всяка грешка-наказание. Другото, което е, трябва да се създадат кръжоците, лагерите и летните училища. Това ще култивира у младежта съзнание и любов към изкуството и природата.
Само след тези 3 стъпки, можем да говорим за начало на изграждане на отговорно гражданско общество. Засега ние на практика не разполагаме с такова.
цитирайДецата трябва да излизат с добро възпитание от вкъщи, да имат представа от нормално и сдържано поведение на обществени места, да знаят кого, как и защо да уважават, да имат познание за добро и лошо, да умеят да ги различават, да знаят, че трябва да имаш цели и, за да ги постигнеш трябват средства, да знаят, че има правила и наказания при неспазването им.
2). Задачата на учителите:
да регламентират правилата на учебен процес и дисциплина, да покажат авторитет, като знания, като лидер на часа, който държи на спазването на правилата и изпълнява наказанията. Оценките не са нещо, което се подарява, нито нещо, с които се злоупотребява. Учителят е длъжен не само да дава знания, но и да се уверява, че те са правилно усвоени. Трябва да знае как да привлича ученическото внимание и да възбужда интерес към предмета си.
3) Държавата:
просто трябва да наложи по-строгите наказания, които са за ученици, родители и учители. Всяка грешка-наказание. Другото, което е, трябва да се създадат кръжоците, лагерите и летните училища. Това ще култивира у младежта съзнание и любов към изкуството и природата.
Само след тези 3 стъпки, можем да говорим за начало на изграждане на отговорно гражданско общество. Засега ние на практика не разполагаме с такова.
е зависим както от авторитетността на учителя, така и от семейното възпитание. Аз съм работил над 10 години в училище, като учител и като училищен психолог, и винаги ме е боляло, когато случайно чуя как родители се изказват за "даскалите".
А специално за насилието в училище, което е друг проблем, смятам, че е необходима специална стратегия за работа със самите ученици, насочена към активизиране на положителното лидерство сред тях самите. Защото в действителност се получава така, че по 2-3 души от всеки клас, които са с неконтролируема агресивност, определят атмосферата в класовете и в цялото училище. И то при положение, че техните изяви са неприятни за останало множество от 90 процента от учениците. Изглежда парадоксално на пръв поглед. Обяснението е, че децата с градивни ценности в училище на са насърчени да ги изявят и да лидерстват сред връстниците си. И полученият "вакуум" в лидерството се заема от агресорите.
Този модел се отнася едно към едно и за света на възрастните в България. И нищо чудно.
цитирайА специално за насилието в училище, което е друг проблем, смятам, че е необходима специална стратегия за работа със самите ученици, насочена към активизиране на положителното лидерство сред тях самите. Защото в действителност се получава така, че по 2-3 души от всеки клас, които са с неконтролируема агресивност, определят атмосферата в класовете и в цялото училище. И то при положение, че техните изяви са неприятни за останало множество от 90 процента от учениците. Изглежда парадоксално на пръв поглед. Обяснението е, че децата с градивни ценности в училище на са насърчени да ги изявят и да лидерстват сред връстниците си. И полученият "вакуум" в лидерството се заема от агресорите.
Този модел се отнася едно към едно и за света на възрастните в България. И нищо чудно.
докато родители и учители прехвърлят отговорността си един на друг, забравят, че децата са отговорност на всички нас. Мен са ме възпитавали в уважение и почит към учителя, обяснено ми е защо трябва да е така и колко е важно. Говорено е с мен. А това са същества, които не са ги научили да казват "Добър ден" и "Благодаря!"
Лошото е, че тези негледани деца пречат на нормалните, за които родителите полагат специални грижи както е редно по принцип, и започват да ги "възпитават" в техните навици и поведение и те започват да го спазват само, защото така силните няма да ги смятат за различни и следователно недостойни. Още един момент, в който няма разговор от страна на родителя-почитта към различното и чувството за толерантност. Но най-важното си остава-липсата на внимание и любов ражда агресия, агресия върху обичани деца в къщи, а малтретирани в училище. Но, Люси, както казваш и сред възрастните се среща това дивашко поведение. Нищо чудно какви ще са децата на подобни НЕевропоидни индивиди.
цитирайЛошото е, че тези негледани деца пречат на нормалните, за които родителите полагат специални грижи както е редно по принцип, и започват да ги "възпитават" в техните навици и поведение и те започват да го спазват само, защото така силните няма да ги смятат за различни и следователно недостойни. Още един момент, в който няма разговор от страна на родителя-почитта към различното и чувството за толерантност. Но най-важното си остава-липсата на внимание и любов ражда агресия, агресия върху обичани деца в къщи, а малтретирани в училище. Но, Люси, както казваш и сред възрастните се среща това дивашко поведение. Нищо чудно какви ще са децата на подобни НЕевропоидни индивиди.
Търсене
За този блог
Гласове: 169
Блогрол
1. Студентски съвет на Философски факултет
2. Блогът на Тодор Райков
3. в. Култура
4. в. Дневник
5. в. Стандарт
6. в. Капитал
7. btv Новините
8. Блогът на Людмил Стефанов
9. Блогът на Владимир Йосифов
10. Блогът на Борислав Цеков
11. Блогът на Димо Райков
12. Блогът на Веселин Нинов
13. Блогът на Петров
14. Блогът на Петя Радева
2. Блогът на Тодор Райков
3. в. Култура
4. в. Дневник
5. в. Стандарт
6. в. Капитал
7. btv Новините
8. Блогът на Людмил Стефанов
9. Блогът на Владимир Йосифов
10. Блогът на Борислав Цеков
11. Блогът на Димо Райков
12. Блогът на Веселин Нинов
13. Блогът на Петров
14. Блогът на Петя Радева